۵۵

سلام دوستان 

خوبید

ما هم سعی می کنیم خوب باشیم

نماز روزتون قبول، از اواخراسفند حرم بسته شده ، خیلی خوشحالم ک اواسط اسفند توی ماه رجب نزدیک ولادت امام جواد،تونستم برم حرم، راستش شاید قبلا پیش اومده بود ک دو یا سه ماه مشرف نشده باشیم حرم ،به خصوص از وقتی از مرکز شهر یکم دور شدیم، قبلا اگر اراده می کردیم حداکثر ۱۰ دقیقه بعد حرم بودیم ، ک متاسفانه این توفیق ازمون گرفته شده، اما الان ک رسما بسته است وقتی ک عکس ها و فیلم های حرم می بینم ، دلم می خواد بترکه، این فصل ک هوا محشره، توی صف جماعت صبح باشی و نماز صبح و البته مغرب و عشا رو توی ی گرگ و میش با ی باد ملایم بهاری بخونی، فوق العاده است، 

وقتی ک سحرها و یا موقع مغرب یا دیشب ک شب قدر پخش مستقیم حرم بود چقدر حسرت خوردم ک چی شد و چرا این طور شد ک این توفیق ازمون گرفته شده،

خدایا نمی دونم چی برامون مقدر کردی، اما من هر جا کم آوردم،حرم امام رضا برام بوده، هر وقت دلم هوای حرم خودت کرد،می رفتم حرم امام رضا و اون حس می گرفتم ،دلم بقیع می خواست می رفتم پیش امام رضا و دلم آروم می شد، هوای نجف و کربلا ک می کردم ،بازم حرم امام رضا آروم م می کرد،کاظمین یا سامرا رو می خواستم، حرم امام رضا بود ک برم توش بشینم و زل بزنم به ضریح آقا و دلم آروم شه دلم ک برای زیارت حضرت زهرا و حضرت معصومه تنگ می شد می رفتم پیشش ون و حس می کردم دارم مادرشون و خواهرشون زیارت می کنم ،دلم از هر کی و هر کس ک پر بود می رفتم و میشستم مسجد گوهرشاد از همه جا با آقا صحبت می کردم، گاهی ک بازه بین حرم رفتن هام طولانی می شد می فهمیدم ک آقا ازم ناراحته و ی تلنگر می شد برام

درسته ک هنوز هم جز امام رضا با کسی نمی تونم حرف بزنم ،اما دلم چ کار کنم ک حرم می خواد،دلم نشستن ی کنج می خواد، دلم نماز عید فطر توی صحن و سرای آقا رو می خواد، دلم ی زیارت از مسجد گوهرشاد رو به ضریح می خواد، دلم خوندن دعای بعد زیارت می خواد، اللهم استغفرک، استغفار حیا و رجا و .. خوندن می خواد، دلم زیارت امین الله خوندن می خواد وقتی ک چشمم به ضریح امام رضا باشه ، دلم زیارت جامعه خوندن می خواد زیر قبه

خدایا دلم امام رضا رو می خواد،خودت کاری کن جمع شه بساط این ویروس و بتونیم دوباره بدون دغدغه زیارت کنیم و توی اون هوای بهشتی تنفس کنیم

خدایا ممنونم به خاطر همه چیزهایی ک به دلیل رحمتت بهم دادی و همه چیزهایی ک به دلیل حکمتت بهم ندادی،ممنونم،ممنونم،ممنونم

54

سلام 

خوبید؟

الحمدالله ما هم سعی می کنیم خوب باشیم

چقدر بهار قشنگه ، چقدر درخت اقاقیا زیباست ، چقدر یاس خوشبو یه

خدماتی شرکتمون خیلی به فضای حیاط و بیرون می رسه و دو سالی هست که ما طبقه همکف هستیم 

یکی از دلخوشی هام توی اوج کار اینه که به بهانه دست شستن برم توی حیاط و بوی یاس بپیچه توی مشامم و تا ی تایم زیادی سرمست از این بوی بهشتی باشم ، به نظرم حتما بهشت پر از یاسه،و بعدش هم  به گل های مختلفی که الان توی اوج شکفتنشونه نگاه کنم، به هلوهایی که احتمالا امسال سال آخری هست که میوه می دن و البته آخر تابستون می رسن و وقتی می خوری فقط مزه عشق می ده، و به سرسبزی حیاط خیره شم و خستگی و بی رحمی های کار از بین ببرم، خدایا شکرت به خاطر آقای عامل که اینقدر به فضای باز شرکت اهمیت می ده،

کاش می شد بی خیال این مریضی و ویروس شد و زد به دل جاده و رفت به دشت و لذت برد از این همه زیبایی، مشهدی ها می دونن ی جا داریم به اسم دره ارغوان ،بعد از طرقبه است من عاشق اونجام الان اوج زیبایی اونجاست، چقدر دلم اونجا رو می خواد.

خدایا ممنونم به خاطر همه چیزهایی که به دلیل رحمتت بهمون دادی و همه چیزهایی که به دلیل حکمتت بهمون ندادی.ممنونم ، ممنونم، ممنونم


53

سلام 

خوبید؟

ما هم سعی می کنیم خوب باشیم 

الان با این شرایط کرونا قدر خیلی از داشته های قبلیمون می دونیم و حسرتش داریم 

دلم ی خرید راحت می خواد، بدون اینکه وقتی برگشتیم همه چی ضد عفونی کنیم 

کجا فکر می کردیم باید قوطی رب و ماکارانی و پودر کیک و ... بشوریم و ضد عفونی کنیم و بعد بزاریم تو  کابینت!!!

کی فکرش می کرد میوه ها رو باید ی بار با مایع و اسکاج بشوریم و بعد با سرکه ضد عفونی کنیم !!!

کی فکرش می کرد آرزوی اینکه بدون دغدغه بریم توی غرفه ها بگردیم و بدون ترس بریم سبزی خوردن و قرمه سبزی و پلو و آش و جعفری بخریم داشته باشیم!!!!

خدایا واقعا نمی دونم چ حکمتی توی کارته ، اما داره کم کم این امتحانت طاقت فرسا می شه 

من از اول اسفند 3 بار بابام دیدم و توی همون سه بار حتی نتونستم دستشون بوس کنم ، کی فکر می کرد بغل گرفتن پدر و مادر آدم ی حسرت بشه، خدایا تو رو به عزیزانت درگاهت ی کاری کن تموم شه این بیماری یا این ویروس دیگه نتونه منتقل شه یا ...

توی اون بازه 40 روزه ای که همسرم تعطیل بودن ی بار اعتراض کردم که همه کارهای خونه با منه و از طرفی هم من باید می اومدم سرکار و خسته می شم و ایشون لطف کردن به صالح پیشنهاد دادن اگر ظرف ها رو بشوری پول توجیبیت دو برابر می شه، که صالح تا اواخر فروردین این مسئولیت داشت ، اما از ابتدای اردیبهشت که تدریس مدارس جدی تر شده و امتحان های میان ترمشون هم خیلی جدی شده، از طرفی من که می آم سر کار صبح ها مسئولیت بچه ها بیشتر روی دوش صالح هست دیگه دلم نمی آد که ظرف شستن هم به وظایف ش اضافه بشه ، اینه که عملا کار کردن من توی خونه دو برابر شده ، تا قبل عید داشتم فکر می کردم چقدر خوبه که از بیرون می آم با وجود بچه همه جا مرتبه و حدود 1 ساله که جارو برقی اصولی نکشیدم ، همیشه خانم رضایی زحمتش می کشیدن،اما  متاسفانه گفتن نمی تونن بیان کمکم،خدایا خودت ی نیروی کمکی خوب برا م بفرست ،گناه دارم 

روتین ماه رمضونمون هم شده حدود 3 بیدار می شیم برای سحر و امسال اولین سالی هست که صالح هم رسما روزه می گیره، اینه که اصولا سه نفری بیدار می شیم ، البته زهرا هم 3-4 باری بیدار شده و خواسته روزه کله گنجشکی به سبک خودش بگیره ، حدود 4-4:15 دقیقه می خوابیم ، من اصولا 7 بیدار می شم تا ظرفهای سحر بشورم و ی کم ظاهر خونه رو جمع کنم و مقدمات افطار و سحر روز بعد آماده می کنم و بعد می رم محل کارم که به خاطر ماه رمضان ساعت کاریم از 8 شروع می شه، و تا حدود 3 که می رسم خونه ، اول به مقدمات افطار و سحر ی سرو سامونی می دم و بعدش ی استراحت کوچیک که اصولا بچه ها این قسمت هی پیام بازرگانی می شن طوری که از خیرش می گذرم و بعد هم همزمان بقیه کارهای افطار و سحر تا حدود افطار و بعد افطار هم مجبورم به کارهای صالح برسم اگر سئوالی یا آزمونی داره و حدود 11 بیهوش می شم تا سحر .

از وقتی که برادرم ازدواج کرده من ی بار رفتم خونه مامان که محمد و خانومش هم بودن ، ی حس خیلی خوب داشتم که داداش کوچیکه من اینقدر عشق توی چشماش موج می زنه وقتی خانومش پیشش هست، برام خیلی ارزشمند هست و ی خوبی هم هست اینه که خانومشون با اینکه سنشون خیلی نیست اما خیلی دختر خوب و عاقلی هست و تونسته خودش توی دل مامانم جا  کنه الهی شکر، البته مامان من خیلی بهشون کاری نداره اما در مجموع عروس خانومشون برای مامان جان ما عزیز هست، و اگر خدا بخواد انشالله کارهای سالنش آخراش هست و امیدواریم که بتونه برای بعد از ماه رمضون حداقل شروع به کار کنه ، هر چند که گویا فقط بیرون بر باید داشته باشن ، اما ما فعلا به همین هم راضی هستیم تا ببینیم خدا چی می خواد 

خدایا ممنونم به خاطر همه چیزهایی که به خاطر رحمتت بهمون دادی و همه چیزهایی که به دلیل حکمتت بهمون ندادی، ممنونم ، ممنونم ، ممنونم